Bohuslav: Moderní a úspěšná ekonomika potřebuje velké kanceláře 

|

Kancelář Deloitte Legal v posledních týdnech ohlásila nástup dvou nových partnerů, Hany Gawlasové a Ludvíka Juřičky. Firma, která během posledních pěti lety vyrostla, ze středně velkého hráče mezi největší kanceláře působící v České republice, má totiž další velké plány: chce nabrat nové technologické klienty a úžeji se také podívat do regionů. Zároveň intenzivně inovuje a představuje nová řešení vycházející z analýzy dat. Přitom ale nechce ze svých lidí a ani z klientů sedřít kůži, jak říká v našem rozhovoru jeden z vedoucích partnerů Deloitte Legal Martin Bohuslav. 

V poslední době jste zaujali výraznými personáliemi, nově k vám nastoupili Hana Gawlasová a Ludvík Juřička. Jaká od nich máte očekávání?

Jednou z našich priorit je digitalizace, Hanka nás tak posílí v oblasti, kterou potřebujeme. A jak se tak bavíme a jak už se známe, i pro ni to bude správná změna. Je hodně zaměřená na lidi a u nás je to klíčová hodnota. Zní to banálně, ale určitě se k tomu ještě dostaneme. Potřebovali jsme tak silnou expertizu, dámu práva v digitální oblasti, kterou Hanka je. Pro ni pak tato změna představuje možnost být v kanceláři, kde je kladně hodnoceno, když se bude o lidi starat a rozvíjet je. U Ludvíka Juřičky jde o posílení v regionu Moravy a Slezska. Je velmi reputabilní, v tomto regionu působí roky, lokální klienti ho vnímají velmi dobře. Chceme také dál posilovat v oblasti Private a on je v tom prostě dobrý. 

Chcete tedy jako Deloitte Legal posilovat i mimo Prahu a Čechy?

Je to tak. Tradičně jsme v Brně a v Ostravě byli silní a nyní tam chceme opět posílit. Tamější klienti potřebují stejně komplexní služby jako klienti v Praze a v Čechách. Měli jsme tam doposud velmi šikovný tým, ale šlo spíše o specialisty na určité oblasti, kteří seděli v Brně, nicméně obsluhovali celou republiku. Nebyl tam tedy silný akcent na moravské a slezské klienty. Právě v tomto se chceme posunout a tuto možnost nám Ludvík přináší. 

Co přesně bude mít v Deloitte na starosti Hana Gawlasová v čele digitálního týmu?

Ten tým byl velmi silný ještě před příchodem Hanky. Zaměřoval se třeba na podporu pro softwarové developery a jejich expanzi. Tyto mezinárodní transakce umíme velmi dobře pokrýt z Prahy, dokážeme je totiž velmi dobře nastrukturovat a díky plánování našeho týmu to celé funguje velmi efektivně. Transakce tak uzavíráme spíše v rámci dnů, maximálně týdnů, což je pro klienta velmi komfortní. Dříve to klientovi trvalo měsíce. A po té době ještě přišel klientovi od právníka především seznam rizik, co všechno se může stát… Pak se ta transakce klientovi velmi složitě uzavírá (smích). My se snažíme být probyznysoví. Tomuto týmu teď Hanka přišla šéfovat a měla by nám přinést i ty velké, landmark klienty. U nich jsme v digitální oblasti dosud tak silní nebyli, ale i tak jsme zde dělali byznys v dobrých objemech (smích).

Na předávání Deloitte Legal Disruptor Awards jste říkal, že právníci jsou odsouzeni k inovacím a že je to dobře. Můžete to rozšířit?

Advokacie je tak trochu uzavřená profese, s dlouhou historickou tradicí, která si složitě zvykala třeba na fax a později na e-mail… Teď se to ale mění. Klienti jsou nároční a standardní způsob fungování advokáta, podobný úřadu, už neobstojí. Klienti chtějí byznysový servis a podporu. To, aby se k nim služba dostala rychle a měli nad ní kontrolu. Inovace do advokacie tak právě z těchto důvodů přináší zákazník. Advokacie v tom není jiná než další obory, dodavatel se musí přizpůsobit, nebo nakonec musí opustit trh. Covid nás třeba donutil přestat složitě organizovat osobní schůzky všech účastníků dealu v jedné místnosti, i ty složité se najednou dohodly přes videokonferenci a dokončily se. Klienti nyní také často chtějí, aby s nimi advokát komunikoval v jejich online prostředí. Chtějí online vidět, jak je zakázka vyřízená, jinými slovy, zda je zadaná, v procesu, zda se expeduje nebo už je hotová. Stále více procesů se také dostává k automatizovaným řešením.

Celý text si můžete přečíst v Lawyers & Business č. 6/2022. V elektronické verzi jej můžete zakoupit například na mojecasopisy.cz.

Snímek-obrazovky-2022-06-02-v-21.21.16
Předchozí

Grinex: Poradce bez IT expertizy nemá budoucnost

Jak na daně u kryptoměn

Další