Byznys v Olomouckém kraji: Kde se podnikatelům daří?

|

Nejlepší podmínky podnikatelům v Olomouckém kraji podle srovnávacího výzkumu Město pro byznys nabízí Olomouc, druhou pozici obsadil Prostějov a třetí skončila Mohelnice na Šumpersku. Výsledky výzkumu, jehož pořadí je stejné jako v předchozích dvou letech, ve středu v Olomouci zveřejnili organizátoři ze společnosti Communa. Výzkum provedla analytická agentura Datank, která v něm hodnotila všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice.

Olomouc má podle výzkumu v kraji nejvyšší počet ekonomických subjektů v přepočtu na 1000 obyvatel. Rozvoji podnikání v Olomouci přispívá dobrá dopravní dostupnost a do budoucna rovněž nízký index stáří, tedy poměr osob starších 65 let ku mladším 15 let. Město podle autorů výzkumu myslí na elektromobilitu a nejlepšího výsledku v kraji dosáhlo v podílu čerpaných dotací na celkových příjmech. Nadprůměrné finanční prostředky směřuje radnice zejména do kultury a veřejné dopravy. Jako velmi kvalitní byly z pohledu podnikatelů vyhodnoceny webové stránky města.

„Pro nás je důležité, že po složitých covidových a krizových letech se podnikatelská aktivita ve městě nezastavila,“ uvedl olomoucký primátor Miroslav Žbánek (ANO). I úspěšně plněná kritéria, která se netýkají jen podnikatelského prostředí, ale města jako celku, bere jako úspěch celého týmu na radnici, který se na tom podílí.

Na Prostějovu odborníci ocenili vysoký počet dokončených bytů na 1000 obyvatel, velmi nízkou zadluženost, peníze investované do bydlení a sportu. Prostějov měl nejlepší výsledek v testu elektronické komunikace. Mohelnice vynikla meziročním růstem počtu ekonomickým subjektů, relativním dostatkem volných pracovních míst, investicemi do vzdělávání a kultury i nízkým koeficientem daně z nemovitosti.

Do agentury Datank výzkumu jsou zařazena všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice a městské části Prahy. Hodnocených kritérii je několik desítek ve dvou hlavních oblastech – podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom.

Předchozí

Poslanci dali zelenou posílení ochrany spotřebitele

Summit 2024: Žijeme v období změny. A zákony by na to měly reagovat

Další