Nový Peugeot 3008 dokáže změnit svět

|

Co se týče počtu registrovaných elektrických vozů, je Česko na jednom z posledních míst v Evropě. Nelichotivou pozici se snad podaří vylepšit novou dotační výzvou pro firmy, které tak mohou při nákupu osobního elektromobilu dostat od státu až 200 tisíc korun. Také provozovatelé dobíjecích stanic si od letoška polepší. Na budování dobíjecí infastruktury totiž dotační program vyčleňuje 300 milionů korun. Další kroky pro prosazení elektromobility dělají automobilky. Peugeot například přichází s autem, které čistě na elektřinu ujede až 700 kilometrů. Nevýhody tohoto pohonu tak začínají postupně mizet.

Tímto revolučním vozem je nový Peugeot 3008. V letošním roce přichází ve zcela nové podobě, s novými pohony a s revolučními technologickými řešeními, které se brzy promítnou i do dalších nových modelů francouzské automobilky. Pojďme si nový Peugeot 3008 představit blíže.

foto02

Exteriér vozu se oproti původní generaci radikálně změnil. Nový Peugeot 3008 se kupodivu odklonil od segmentu SUV, kterému jeho předchůdce kraloval celých sedm let. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. Zdá se, že je to chytrá volba. Sportovně skloněná záď totiž dodala novému Peugeotu 3008 zcela novou odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.

Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. Na něm jsou nově umístěny ovládací prvky se schopností rozpoznat prsty řidiče. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla s certifikátem AGR pro zdravá záda. Sedadla mohou být odvětrávaná a masážní.

foto03

Objevily se také nové pohony, zejména pak elektrické, a to v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 525 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. 700 kilometrů, to je pro představu přibližná vzdálenost z Prahy do Varšavy, Benátek nebo do Basileje. S takovým dojezdem má nový Peugeot 3008 moc změnit přístup klientů k elektromobilitě. Nabídku elektrických motorů doplňují i hybridní verze. Můžete mít buď plug-in hybrid, který je třeba pravidelně dobíjet, nebo mild-hybrid, který se obejde zcela bez nabíjení a spokojí se s rekuperací energie za jízdy.

foto04

Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí, nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame. Nabízí například jedinečnou jízdní dynamiku, okamžité zrychlení či čtyři režimy jízdy, mezi nimi i módy Sport či 4WD. Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu.

foto05
Předchozí

Nový stavební zákon vzbuzuje obavy

Restart ekonomiky? Česko čeká ještě dlouhá cesta

Další