Peugeot 3008 se zimy nebojí, naopak miluje ji, a to ať už ho pohání hybridní nebo plně elektrický motor. Tento model má totiž v rukávu spoustu vychytávek do zimní nepohody, například vyhřívaný volant nebo přední i zadní sedadla. Pocit tepelného komfortu zvyšují i příjemné hřejivé materiály a teplé odstíny ambientního osvětlení. Peugeot 3008 si poradí i s náročnými zasněženými a namrzlými terény. K tomu mu slouží vyspělé asistenční systémy a pohon 4×4. Ovšem tím jeho seznam předností zdaleka nekončí.
Kromě efektivních pohonů sází nový Peugeot 3008 i na atraktivní design. Za ten získal i prestižní ocenění Red Dot Award. Oproti původní generaci vozu prošel design exteriéru radikální proměnou. Nový Peugeot 3008 se odklonil od segmentu SUV, kterému po několik let kraloval. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. A rozhodně neprohloupil! Sportovně skloněná záď totiž dodala zcela novému vozu originální, odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal některé SUV prvky, zejména pak vyvýšenou pozici, která chrání podvozek v náročném terénu a zároveň usnadňuje nastupování.
Prémiový interiér
Také v interiéru se odehrály zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant s funkcí vyhřívání. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Tichý šepot
Pod kapotou elektromobilu Peugeot E-3008 tichounce vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 700 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Elektromotor je spojený s velkou vysokonapěťovou baterii o kapacitě 96,9 kWh. Její nabití přitom netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za pouhých 27 minut. V praxi to znamená, že za 10 minut strávených dobíjením získáte přes 150 kilometrů dojezdu.
Dobíjení nechte na něm
Nemáte-li kde dobíjet či pokud vám elektrický pohon nevyhovuje, můžete si pořídit benzínový hybridní vůz. Jeho pohonný systém je tvořen benzínovým tříválcem, kompaktní baterií a automatickou převodovkou, do které je zabudován maličký elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí výhradně za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s klasickým spalovacím motorem. Spotřeba vozu činí slušných 5,5 litrů benzínu na sto kilometrů.
Ekojízda plná zážitků
Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame. Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém Peugeot VisioPark 3 s jeho čtyřmi kamerami zabírajícími 360° a s dvanácti senzory.
Do terénu bez obav
SUV prvky vozu a jeho robustní silueta přímo vybízejí k dobrodružným výpravám do přírody. Na sněhu, v blátě i v dalších náročných jízdních podmínkách vás bezpečně podrží funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control. Tyto příplatkové doplňky nabízejí všechny verze bez ohledu na pohon. Brzy dorazí na český trh i plnohodnotná čtyřkolka s elektrickým pohonem a dojezdem 524 kilometrů.
Cena od 749 000 Kč + 5letá záruka