Peugeot budoucnosti: Sexy křivky, bezemisní provoz a autonomní řízení

|

Jak bude vypadat auto budoucnosti? Pokud se obáváte, že to bude nudný elektromobil, který vás sice bezpečně odveze z místa A do místa B, ale žádné emoce ve vás nevzbudí, pak jste se ještě neseznámili s vizí francouzského výrobce automobilů Peugeot. Ten představil 5. ledna na veletrhu technologií v Las Vegas svůj nový koncepční vůz Peugeot Inception Concept. Nejedná se však o nabubřelou demonstraci kreativity a vynalézavosti designérských týmů a geniality technických expertů, neboli koncept, který si užije svou slávu ve světle reflektorů a pak se uklidí někam do depozitáře. Tento model ukazuje skutečnou cestu, kterou se budou vozy značky Peugeot ubírat. A přestože působí jako ze sci-fi filmu, jeho čas nastane už velmi brzy. Peugeot totiž slibuje, že většinu inovací v ně použitých uvede do sériové výroby už počínaje rokem 2025.

Inteligentní, konektivní, bezemisní

„Je to skutečný manifest toho, kam budou v budoucnu směřovat vozy značky Peugeot,“ tvrdí marketingový ředitel Peugeotu Phil York: „Naše budoucí modely budou stejně jako Peugeot Inception Concept vybaveny umělou inteligencí STLA Brain a plnou konektivitou. Na zákazníky značky Peugeot čeká příjemný zážitek kombinující fyzickou a lidskou interakci, virtuální diskuse se značkou a inteligentní online služby. Peugeot Inception Concept odhaluje některé z těchto zásadních inovací. Budoucí vozy Peugeot postavené na platformách BEV-by-design budou nejen bezemisní, ale také pohodové a zároveň vzrušující, bude snadné je pořídit, používat a aktualizovat.“ 

Sci-fi design i technologie

Geometricky ostré křivky nového konceptu vás ohromí. Ještě impozantnější je ovšem zvláštní harmonie, kterou tyto tvary vytvářejí v kombinaci se smyslnými atletickými liniemi, nezvyklými materiály a prosklenými plochami. Těch má Inception víc než dost, konkrétně se jedná o 7,25 m2 prosklené plochy. Sklo pro tyto díly bylo vyrobeno z materiálu určeného pro stavebnictví, který prošel speciální úpravou, a to ošetřením oxid kovů, což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů. Toto sklo má teplejší odraz ve žlutých barvách a spíše chladnější propustnost v namodralých tónech.

Ač vůz Inception vypadá jako vzdálená vize, zachovává si typické znaky značky, které najdete i na všech stávajících modelech. Zejména se jedná o sebevědomý postoj šelmy a výrazný světelný podpis. Geny značky tedy zůstaly zachovány, ale designové principy získaly s novou érou nové způsoby interpretace. Tento nový designový styl je jednodušší a čistší a u nových vozů Peugeot se objeví od roku 2025.

Elektricky vpřed

A protože Peugeot vidí svoji budoucnost jako čistě elektrickou (připomeňme, že od roku 2030 bude v Evropě prodávat výhradně vozy poháněné elektřinou), je zřejmé, že i Inception je totálně bezemisní. Je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Vůz se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel. Je poháněn dvěma motory. Jeden je umístěn vpředu a druhý vzadu. Společně dělají z konceptu Inception vůz s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než tři vteřiny.

Hyperevoluce

Skutečná revoluce čeká na uživatele uvnitř vozu. Klasický volant je zde totiž nahrazen volantem nazvaným Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení. Tato ergonomie, díky níž používá řidič nové pohyby pro nové potěšení z jízdy, přináší také bezkonkurenční komfort při řízení. Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. U konceptu Inception se volant Hypersquare dokáže zasunout do palubní desky a vysune se velká panoramatická obrazovka, na které může řidič sledovat film nebo hrát hry. Sériové vozy samozřejmě tuto vymoženost zatím mít nemohou, ale s příchodem autonomních aut ji zřejmě jednou budou moci mít. Peugeot tomu jednoznačně věří a jeho ambicí je používat systém Hypersquare v nové generaci vozů ještě před koncem desetiletí.

Předchozí

A&O radila Fagronu při veřejné nabídce na odkup akcií

Weinhold Legal uspěla u rakouského rozhodčího soudu

Další