Průměrná útrata za zboží na českém internetu v červenci činila 4728 korun, za služby asi 8100 korun. V obou případech to bylo nejvíc od začátku letošního roku. Růst zaznamenaly zejména kategorie související s letní dovolenou. Vyplývá to z pravidelného průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Ve srovnání s červnem byla průměrná útrata za zboží vyšší asi o desetinu, za služby pak lidé vydali o dvě pětiny více peněz. Podíl uživatelů internetu, kteří si zboží nebo službu alespoň jednou objednali, byl přibližně stejný jako v červnu – u služeb to byla téměř třetina, u zboží více než 80 procent lidí. Průzkum pro APEK mezi zhruba 1000 respondenty uskutečnily agentury Nielsen a Ressolution.
Od začátku letošního roku se útraty na internetu podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky vyvíjí pozitivně. „Vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ dodal.
Tržby českých e-shopů pokračovaly v druhém čtvrtletí v meziročním růstu, když se zvýšily o tři procenta, informoval ČTK už dříve on-line srovnávač Heureka.cz. V loňských prvních třech čtvrtletích tržby on-line obchodům meziročně klesaly, obrat nastal v závěrečném kvartálu.