Tržby e-shopů ve třetím čtvrtletí stouply

|

Tržby českých e-shopů ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o pět procent. Vyplývá to z pravidelného průzkumu on-line srovnávače Heureka.cz. Výsledek podle průzkumu pozitivně ovlivnily slevové akce v září, letní měsíce byly kvůli dovoleným naopak slabší. Průměrná hodnota objednávky činila 1389 korun a zůstala na téměř stejné úrovni jako ve druhém kvartálu. Tržby e-shopům podle Heureky rostou čtvrté čtvrtletí za sebou.

„Data společnosti Heureka potvrdila, že česká ekonomika ožívá. E-commerce sektor však mohl dosáhnout lepšího výsledku, pokud by nedošlo ke zpomalení zájmu zákazníků o on-line nákupy v hlavních prodejních kategoriích, jako je třeba spotřební elektronika. Některé kategorie naopak zaznamenaly zajímavý růst díky specifickým okolnostem a událostem,“ uvedl generální ředitel Heureka Group David Chmelař.

Téměř o polovinu nižší zájem než loni byl ve třetím čtvrtletí o herní konzole, pokles o čtvrtinu zaznamenaly chytré hodinky a o téměř pětinu mobilní telefony. Propadla se i podle Heureky jindy silná kategorie sluchátek, a to o 14 procent. Z dalšího zboží se méně než loni dařilo bazénům, zájem o ně klesl o 30 procent. Naopak kategorie bazénových vysavačů o 46 procent stoupla.

Největší nárůst ve srovnání s loňskem – více než pětinásobný – stejně jako ve druhém čtvrtletí zaznamenaly solární a fotovoltaické komponenty, následovaly elektronické čtečky knih. Třetí nejvíce rostoucí kategorií byly elektrocentrály, což zapříčinily zářijové povodně. Lidé o ně měli o 90 procent vyšší zájem. Velká voda se podepsala i na 62procentním nárůstu u odvlhčovačů, naopak horké léto stálo za o 38 procent vyšší poptávkou po mobilních klimatizacích a za o 44 procent vyšší poptávkou po lapačích a odpuzovačích hmyzu.

Obavy o budoucí silné zdražování v důsledku neúrody pak podle Heureky zvedlo zájem o zrnkovou kávu o 70 procent. „Na začátku září začal platit zákaz provozování neekologických kotlů na pevná fosilní paliva, což společně s dotacemi státu vygenerovalo 51procentní nárůst zájmu o nové kotle,“ sdělila dále Heureka.

Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o 200 na 49.900, informovaly už dříve Heureka a Asociace pro elektronickou komerci. Obrat a počet e-shopů klesl druhý rok za sebou. V závěrečném čtvrtletí loňského roku tržby e-shopům stouply o dvě procenta, v letošním druhém čtvrtletí o tři procenta a v prvním o čtyři procenta.

Předchozí

44 procent lidí nemůže pracovat z domova

Soudy po celé republice stávkují

Další