Automobilový trh stále v kleštích omezení, přesto roste

|

Za prvních pět měsíců letošního roku český automobilový trh meziročně vzrostl o 22 %. Dostává se opět tento ekonomický motor do otáček a je to důvod k optimismu? Podle Josefa Pokorného ze Svazu dovozců automobilů se jedná o pouze zdánlivý nárůst. „Stále jsme jen na 90 % „předcovidových“ květnových hodnot,“ říká Pokorný. V absolutních číslech to znamená, že na české silnice v květnu vjelo o deset tisíc méně vozů než před dvěma lety. A ač se vám možná zdá, že aut s „espézetkami“ s písmeny EL je čím dál tím víc, počet nově přihlášených elektromobilů pokulhává za uplynulými roky o 14 %.

Na vině ovšem není snížená poptávka. Prodejci si poradili i s nařízením vlády zavřít v době nouzového stavu showroomy a za dodržení bezpečnostních předpisů s pomocí online komunikace prodávali auta dál. Problémem současné doby jsou zrušené a zpožděné objednávky vozů. Proticovidová opatření omezila chod továren a došlo k narušení rovnováhy, což má za následek potíže v zásobování závodů určitými díly. V poslední době se mluví zejména o problému chybějících čipů. Přesto jsou na trhu značky, které vidí situaci optimisticky. Ředitel českého importu značky Peugeot, Marco Venturini, například spouští hned dvě marketingové akce. „Prodeje značky Peugeot v České republice sice zatím nedosáhly „předcovidové“ úrovně, nicméně je zde patrné podstatné zlepšení oproti loňskému roku. I přes přetrvávající výrobní a doznívající prodejní omezení se našim prodejcům podařilo v květnu registrovat 1073 vozů, což je velký úspěch a současně slibný potenciál pro akci Peugeot Emotion Day, kterou jsme spustili 1. června,“ řekl Marco Venturini.

Akce Peugeot Emotion Day je masivním maratonem testovacích jízd pro klienty probíhajícím od 1. června do 23. července v 37 českých a moravských městech. Cílem je zvýšit povědomí o značce, obnovit kontakt se zákazníky, a hlavně představit návštěvníkům produktové novinky. Letos se jedná zejména o elektromobily a hybridy. Peugeotu se podařilo zapojit všechny prodejce značky a ti už teď pár dní po zahájení akce hlásí velkou návštěvnost a vysoký zájem klientů.

Silnou stránkou Peugeotu jsou lehké užitkové vozy. V loňském roce se vrátil na pozici nejprodávanější značky užitkových vozů v Česku a zdá se, že ani v letošním roce se jí nebude chtít vzdát. 14. června proto spouští akční nabídku 7 dní Peugeot Professional, která má přilákat hlavně firemní klientelu.

Zda se vyplatí pořádat akční nabídky v současné nejisté době, ukáže čas, nicméně Peugeotu by mohly pomoci posílit současný příznivý prodejní trend. V květnu totiž tato automobilka poprvé v letošním roce překročila hranici tisícovky registrovaných vozů a díky stabilně dobrým výsledkům uplynulých měsíců postoupila za období leden až květen mezi první čtveřici nejprodávanějších značek u nás. Přitom na trhu, který roste o 22 %, vykazuje nárůst o více než 31 %.

Předchozí

Němec: Advokátní komora tu má být pro advokáty a ne pro klienty představenstva

Kroupa: ČAK by mohla nabízet elektronický spis

Další