Havel & Partners přesně cílí na Seznamu, do onlinu jde i pražská právnická fakulta

|

Advokacie pohledem Jana Januše – Univerzita Karlova a s ní i její Právnická fakulta oslavila tento týden 673. výročí svého založení. A právě juristická fakulta ve stejný týden oznámila, že svůj tradiční vzdělávací kurz Juridikum, určený například podnikovým právníkům, úředníkům či účetním a personalistům, bude vzhledem k aktuální situaci pořádat online. Jasné znamení, že už to bez online světa ani v právu skutečně nepůjde.

„Studenti magisterského programu studují distančně po celou dobu platnosti protiepidemických opatření. Rozhodli jsme se proto také další formy vzdělávání realizovat online a jsme mile překvapeni pozitivní reakcí i hojnou účastí. Online forma nám navíc umožňuje nabídnout naše kurzy také mimopražským zájemcům a institucím,“ sdělila k tomu Helena Prášková, proděkanka pro celoživotní vzdělávání.

„Při přípravě kurzů Juridikum reagujeme na změny v platné právní úpravě a na novou judikaturu, reflektujeme ovšem zároveň i aktuální společenská témata a problémy – v současné době proto nabízíme například kurz na téma „Výkon práce na dálku“. Připravujeme také kurzy na klíč pro státní úředníky či soukromé instituce, které cítí potřebu rozšířit vzdělání svých zaměstnanců,“ uvedla pak rovněž Helena Prášková.

Právníci do online světa od loňského března přecházejí hromadně. To, že se k tomu kroku odhodlala i tak tradiční instituce, jakou je Právnická fakulta Univerzity Karlovy, tak už nezpochybnitelně svědčí o tom, že jde nezbytné řešení a že se patrně jen málo kurzů vrátí, minimálně v dohledné době, do své dříve klasické „fyzické“ podoby. U něčeho jako je právo, k tomu vlastně ani není důvod. 

Advokátní kanceláře však musí vyřešit, jak a čím nahradí svůj související marketing, když nebude možné možná ještě několik let se s ostatními potkávat v takové míře a tak intenzivně jako před rokem 2020. 

V rozhovoru pro aktuální číslo magazínu Lawyers & Business, které rovněž tento týden vyšlo, o tom mluví také řídící partner kanceláře White & Case Petr Pánek: „Nejsme tolik schopni se potkávat na pracovních obědech a profilovat se dodatečným způsobem, který jsem vždy považoval za nejúčinnější. Letos budeme slavit 30 let působení na českém trhu a samozřejmě bych byl rád, kdybychom připravili oslavu, na níž by se mohli lidé vidět. Ale nikdo teď neví, jak to bude. Marketing se tak výrazně přesouvá do oblasti digitálních médií, je důležité tam mít dobře vymyšlenou vlastní prezentaci.“

V online prostoru je nyní skvěle viditelná zejména největší kancelář na trhu Havel & Partners. Ta nasadila a patrně rovněž přesně zacílila své bannery na homepage Seznamu. Po jednom ze zakládajících partnerů Robertovi Nešpůrkovi a jeho citátu „Nepodceňujeme rizika elektronické doby“ a odkazu na související text přímo na webu kanceláře, je tento týden k vidění partner a bývalý náměstek ministrů spravedlnosti František Korbel, který říká: „Bankovní identita je revoluční, věřím, že nás čeká „skandinávský boom“.“ Neboli nejde jen o způsob prezentace, tedy v online prostoru a na tradičním vyhledávači, ale rovněž o témata, která se k ní volí. A taktéž ty odrážejí aktuální potřeby a nastupující inovace.

Mimochodem, František Korbel svým textem propagujete rovněž zákon, na němž se autorsky podílel a který se čtveřicí dalších předpisů právě soutěží o Zákon roku 2020 v tradiční anketě Deloittu. Hlasovat lze na tomto specializovaném webu až do poloviny dubna.

Foto: Gerd Altmann z Pixabay

Předchozí

Horolezectví mě naučilo pracovat se stresem, to se v advokacii hodí, říká Marek Disman

Bratislavskou kancelář bpv Braun Partners posílil Martin Provazník

Další