Roste počet Čechů, kteří nakupují služby online

|

Podíl Čechů, kteří si zakoupili službu online, v červnu stoupl na více než 28 procent, a byl tak nejvyšší od začátku letošního roku. V tiskové zprávě o tom informovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

V meziměsíčním srovnání podle ní podíl Čechů utrácejících na internetu za služby stoupl zhruba o tři procentní body. Průměrná útrata byla prakticky stejná, činila přibližně 5800 korun. Údaje vycházejí z pravidelného průzkumu, který pro APEK mezi zhruba 1000 respondenty uskutečnily agentury Nielsen a Ressolution.

„Větší zájem o nákup služeb prostřednictvím online prostředí jsme v červnu očekávali. Češi si na internetu zajišťují jak ubytování či dopravu, tak i například pojištění na cesty. Dovolené jsou podle našeho názoru hlavní motivací pro aktuální nárůst,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zboží v červnu na internetu objednalo 85,4 procenta kupujících, přičemž průměrně za něj utratili více než 4300 korun – v květnu to bylo asi o 150 korun méně. „Ve druhém čtvrtletí je počet nakupujících i průměrná útrata vyšší, než tomu bylo v prvním kvartálu. Potvrzuje to, že se české e-commerce opět daří a prodeje rostou,“ doplnil Vetyška.

Tržby českých e-shopů pokračovaly v druhém čtvrtletí v meziročním růstu, když se zvýšily o tři procenta, informoval už dříve on-line srovnávač Heureka.cz. Zatímco počet objednávek mírně vzrostl, průměrná cena jednoho nákupu podle něj ve srovnání s loňskem klesla o osm procent na 1398 korun.

Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o 200 na 49.900, informovaly už dříve Heureka a APEK. Obrat a počet e-shopů klesl druhý rok za sebou. V závěrečném čtvrtletí loňského roku tržby e-shopům stouply o dvě procenta, v letošním prvním čtvrtletí pak o čtyři procenta.

Předchozí

Nový Peugeot 5008: elektrický cestovatel na opravdu dlouhé trasy

Udržitelnost v Deloitte posiluje Gabriel Marosi, bude řídit ESG

Další