Česko-britská datově analytická společnost Colours of Data navazuje spolupráci s Nemocnicí Nymburk a také s britským módním řetězcem Marks & Spencer. V první datově řízené okresní nemocnici v Česku v tandemu s Czechitas pomohli analyzovat v reálném čase finanční profitabilitu jednotlivých léčebných úkonů a předcházet přetížení nemocničního personálu. Britské skupině pak staví customer intelligence prostředí, které pomůže personalizovat komunikaci a nabídky pro každého individuálního zákazníka s digitální transformací globální skupiny.
Datově analytická společnost Colours of Data s kancelářemi v Praze i v Londýně rozšiřuje svůj záběr. Poté, co loni mezi své zákazníky získala například Financial Times, FitFlop, českou skupinu Partners nebo Škodu Auto nyní oznamuje spolupráci s českou divizí významné britské společnosti s mezinárodním přesahem. A to s módním řetězcem Marks & Spencer, který po celém světě generuje tržby dosahující až ke třem miliardám liber (více než 80 miliard korun).
“Projekt má za cíl vybudovat Customer intelligence prostředí a využít dat o zákaznících, jejich transakcích a kontextu k tomu, aby M&S mohl se zákazníky efektivně a personalizovaně komunikovat využitím harmonizovaného portfolia digitálních kanálů,” říká zakladatel a šéf Colours of Data Tomáš Mátl k nové zakázce pro české zastoupení Marks & Spencer.
V praxi to znamená, že Marks & Spencer Czech Republic díky platformě od Colours of Data bude vyhodnocovat dostupná data o zákaznících a jejich transakcích v Česku, analyzovat je a dávat do kontextu tak, aby prodejní řetězec lépe pochopil potřeby svých českých zákazníků a dokázal je i personalizovaně oslovovat – tedy vytvářet jim nabídky na míru. M&S očekává, že nové řešení přinese zvýšení prodejů na zákazníka (transaction value) a také vyšší loajalitu zákazníků.
“Jedná se o strategicky významný projekt, který má pomoci s kulturní přeměnou celé společnosti. Řešení pak budeme moci škálovat do dalších zemí, kde M&S působí. Česká firma tak má nakročeno být u digitální transformace světového giganta,” dodává k tomu Mátl.
“Projekt, který s CoD rozjíždíme má za cíl lépe poznat naše zákazníky, jejich potřeby a naučit nás vytvářet jim nabídky na míru. Chceme být schopni s nimi komunikovat personalizovaně, prostřednictvím kanálů, které preferují. Zároveň dál rozvíjet náš věrnostní klub pro dlouhodobé zákazníky a odměňovat je tím nejvhodnějším způsobem. Od CoD očekáváme, že přinese nejnovější trendy v digitálním marketingu, expertízu technické implementace a zajistí plné využití potenciálu naší společnosti,” říká Petr Vokroj, country manager českého zastoupení Marks & Spencer.
S odlišným, nicméně neméně zajímavým projektem se česko-britská firma nově uchytila i v Nemocnici Nymburk, která je defakto jednou z prvních datově řízených nemocnic v Česku. Colours of Data jí pomůže s úvodní fází digitalizace, která jí umožní realizovat vizi řízení ekonomiky lékařské péče za současného zkvalitňování pacientské zkušenosti a lékařské péče obecně.
V tomto projektu pro nymburskou nemocnici budou Colours of Data spolupracovat s třemi týmy účastnic digitální akademie Czechitas. Z nasbíraných dat budou analyzovat vytížení nemocničního personálu, efektivitu ambulantních provozů a výkonů nebo náklady na jednotlivé druhy i samotné úkony lékařské péče.
„Data a jejich analýza jsou klíčovým prostředkem pro realizaci naší vize hospodaření a rozvoje nemocnice. CoD nám přinesli datovou a technickou expertízu potřebnou pro její realizaci. Velmi přínosná byla jejich schopnost pochopit naše byznysové potřeby a v rámci dostupných prostředků a času navrhnout nejlepší řešení a způsob jeho realizace. Těší nás rovněž, že jsme v rámci projektu mohli nabídnout vypracování datových projektů studentkám digitální akademie Czechitas,“ uzavírá Zdeněk Kuchař, náměstek pro controling, IT a data Nemocnice Nymburk.