Ve čtvrtém díle HELIOS Podcastu jsme vyzpovídali obchodního ředitele Saperty Michala Kašpara. Česko je bezpochyby e-shopovou velmocí. Na tuzemském trhu funguje zhruba čtyřicet tisíc internetových obchodů. Česká e-commerce tak zdatně konkuruje i nadnárodním gigantům. Kvůli pandemii se k prodeji na internetu navíc přidávají i další firmy. Některé věci se však podle Michala Kašpara na obsazeném trhu promění. Roli budou hrát marketplaces i strojové učení. Michal Kašpar je obchodním ředitelem společnosti Saperta, ale srdcem i duší zůstává stále „ajťákem“.
Moderní e-shopy nabízejí celou řadu funkcí. Postarají se o databázi zákazníků, vygenerují potřebné faktury, poradí si s objednávkami dopravy apod. Některé firmy, které prodávají pouze online, si s nimi vystačí. Jenže pro mnoho společností je e-shop jen dílčím nástrojem a pro svůj chod potřebují profesionální ERP systém, který řídí i další procesy, včetně obchodu mimo e-shop. E-shop Konektor je profesionální nástroj, který dokáže propojit téměř libovolný e-shop přímo s HELIOSEM Orange.