Advokátka Petra se ptá: Kde publikovat, abych byla víc vidět? Napadají mě tři chyby, se kterými se u právníků setkávám nejčastěji. A tak to pojmu v podobě chyb, kterých je dobré se vyvarovat – sama vím, že takto se to nejlíp pamatuje. A nakonec přidám jeden tip jak vytvořit super efektivní blogpost.
První chyba: Publikujete na místech, kde není vaše cílovka.
Velmi často se setkávám s tím, že právníci postují na servrech pro advokáty, a přitom advokáti nejsou jejich cílová skupina. Otázka tedy zní proč postujete na serverech pro advokáty, když nejsou vaše cílovka? Hm, asi proto, že nemáte žádnou strategii? V první řadě si zrevidujte, kdo je váš cílový klient.
A podle toho namiřte své síly směrem, kde bude vaše publikační úsilí efektivní. Takže například: když děláte pro mzdové účetní, jděte na servery pro mzdové účetní. Když děláte-li pro IT firmy, tak jděte do časopisů pro IT firmy. Prostě běžte naproti své cílovce.
Druhá chyba: Máte velice široký záběr a žádnou specializaci.
Píšete pokaždé z jiného ranku. Toto nemá efekt. Je to spíš házení hrachu na zeď a dřív nebo později, tedy spíš dříve, vyhoříte. A to nechci. Proto: vyberte si jednu věc, oblast, která bude vaše marketingová loď a tu propagujte. To, že pak klient za vámi přijde a obsloužíte ho i v jiné oblasti, kterou zrovna řeší, to je jen dobře, zůstane u vás.
