Mach Motors zastupuje ve sporu s BMW Řezníček & Co.

|

Společnost Autoimport Mach.cz, která spadá pod skupinu Mach Motors zabývající se mimo jiné specializovaným prodejem vozidel BMW, může i nadále používat ochrannou známku BMW na reklamním stojanu před svým autosalonem v Českých Budějovicích. Jejího odstranění se žalobou domáhal známý výrobce automobilů, německá společnost Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (BMW). Městský soud v Praze rozhodl, že označením místa specializovaného prodeje a servisu vozidel nedochází k porušení ochranné známky výrobce.

„Známkoprávní předpisy Evropské unie neopravňují vlastníka ochranné známky, aby zakázal třetí osobě užívat její užití za účelem označení výrobků nebo služeb pocházejících od vlastníka této ochranné známky. Náš klient během bezmála 30 let svého podnikání jednoznačně prokázal, že značku BMW prodává a servisuje s takovou odbornou a technickou úrovní, aby mohl označení specializovaný servis a prodej řádně používat. Rozhodnutí soudu je důležitým precedentem pro řadu podnikatelů, kteří rozvíjejí služby spotřebitelům v oblasti prodeje a servisu nejrůznějších výrobků globálních značek,“ uvedl advokát David Řezníček z advokátní kanceláře Řezníček & Co., která koncern ve sporu zastupuje.

Jak dále upozornil, výsledek sporu – byť prozatím ve fázi nepravomocného rozhodnutí soudu – dává šanci i ostatním podnikatelům, že mohou bránit své zájmy ve známkoprávních sporech, které nezřídka slouží k zastřenému konkurenčnímu boji.

Na prodej vozů značky BMW se českobudějovická společnost specializuje od roku 1994. Za dobu své existence prodala zákazníkům tisíce vozidel této značky. Řádově desetitisíce vozidel této značky prošly jejím specializovaným servisem.

„Jako specializovaný prodejce umíme zákazníkům dodat vozidla, která nejsou v autorizovaných salonech skladem, nebo by na ně v dnešní době čekal zákazník často i desítky měsíců. A je logické, že svou provozovnu chceme viditelně označit značkou, kterou prodáváme a servisujeme. Jsme rádi, že soud potvrdil, že označením autosalonu značkou BMW neporušujeme ochranné známky výrobce,“ uvedl Lubomír Mach, zakladatel koncernu.

Městský soud v Praze v rozhodnutí zdůraznil, že prodejce nebyl žalován z důvodu nezávislého prodeje a servisu vozidel BMW. Předmětem sporu byla především otázka, zda reklamní pylon před autosalonem, který obsahuje vedle slovní ochranné známky BMW označení „specializovaný prodej & servis“, nemůže navodit u zákazníků mylný dojem, že se jedná o autorizovaný prodej a servis značky BMW.

Předchozí

Štilec: Nefunkční stavební zákon cítíme v peněženkách všichni

Energetická krize a pracoviště v otázkách a odpovědích od Taylor Wessing

Další