Peugeot 5008: Ve službách francouzského prezidenta

|

Proč se právě vozu Peugeot 5008, robustnímu rodinnému SUV, dostalo té obrovské pocty vozit nejvyššího představitele Francie? Možná je to trochu udivující, protože Emmanuel Marcon je známý svým neoblomným přístupem k nutnosti radikálního snížení emisí. Nabízí se tedy otázka, proč nejezdí elektromobilem. Jedním z důvodů je zřejmě hmotnost vozu. Opancéřování, speciální neprůstřelná skla a další specifické úpravy prezidentského vozu totiž něco váží a vysoká hmotnost, jak je známo, znamená malý dojezd nebo obří baterie. O tom, že francouzský prezident se v budoucnu bude vozit ve voze poháněném elektřinou či jiným bezemisním způsobem, ale není pochyb. Zatím je však v roli ochránce hlavy státu stále Peugeot 5008 se spalovacím motorem.

Tento vůz si Emmanuel Macron evidentně oblíbil. Při svém zvolení 14. července 2017 s ním totiž přijel na slavnostní ceremoniál a ponechal si jej po celých prvních pět let ve funkci. Zřejmě právě proto se tento model stal nejčastěji filmovaným a fotografovaným vozem posledních pěti let. To však nutně neznamená, že se o něm ví nejvíc. Kancelář prezidenta republiky ze zřejmých bezpečnostních důvodů tají podrobnosti o konkrétních detailech tohoto automobilu. Je známo pouze to, že byl stejně jako všechny vozy Peugeot 5008 vyroben v továrně v Rennes a poté předán specializované bretaňské firmě Centigon, která provedla jeho opancéřování. Pokud jde o ostatní odlišnosti oproti sériovým vozům, je známo pouze uspořádání zadních sedadel (dvě sedadla místo tří, se specifickou středovou konzolou), umístění světel zajišťujících funkci majáku na masce chladiče a umístění znaku prezidentského úřadu na karoserii. Vše ostatní je přísně tajné.

Co se týče standardních „nezprezidentských“ vozů, tam je naopak vše jasné. Statisíce zákazníků po celém světě do vozu Peugeot 5008 každý den usedají a vydávají se s ním na cesty. Toto nekonečně praktické SUV k tomu totiž vyloženě vybízí. Jaké jsou jeho nejsilnější stránky?

Na první místo zřejmě umístíte prostornost a variabilitu. Sériově dodávané sedmimístné provedení a tři samostatná sedadla druhé řady, na které umístíte tři dětské sedačky: to jsou argumenty, kterými Peugeot 5008 přesvědčí zejména rodiny s dětmi. Všichni uživatelé pak ocení bezedný zavazadelník o objemu od 952 litrů pod krytem po neuvěřitelných 2150 litrů s vyjmutými sedadly třetí řady.

Další předností je moderní a uživatelsky příjemný interiér. Typické uspořádání Peugeot i-Cockpit tvořené vyvýšeným přístrojovým panelem, kompaktním volantem a velkým dotykovým displejem je luxusní a snadno ovladatelné. Přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců je digitální a plně konfigurovatelná. Desetipalcový centrální displej je doplněn elegantními klávesami pro přístup k hlavním funkcím, k nimž patří například rádio, klimatizace nebo ovládání telefonu. Celkový pocit pohodlí završuje vícebodová masážní funkce, otvíratelné střešní okno nebo špičkový Hifi systémem FOCAL.

Tvůrci modelu Peugeot 5008 nešetřili nabídkou asistenčních systémů a prvků výbavy. Vůz disponuje například adaptivním tempomatem s funkcí Stop & Go, který zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Tento prvek výbavy v kombinaci s funkcí Lane Positioning Assist, udržující vozidlo v jízdním pruhu, vám nabídne poloautonomní řízení. Revoluční je i systém automatického nouzového brzdění poslední generace a systém varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod. Peugeot 5008 umí také dokonale číst dopravní značení. Kromě rychlostních omezení zvládá i stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění aj. Největším bonusem ve výbavě je však systém nočního vidění, neboli Night Vision, což je v segmentu kompaktních SUV naprosto unikátní. Jedná se o systém, který umí za pomoci

infračervené kamery rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě. Funguje na dálku až 250 metrů a infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.

Předchozí

Kolik vydělávají koncipienti? A s kým Arrows spolupracuje na Ukrajině?

Procházková nově vede pracovněprávní praxi ve Weinholdech

Další