SingleCase: Uspět za hranicemi bude extrémně těžké. Jdeme do toho naplno, ale s velkou pokorou

|

Pavel Krkoška a Lucie Tvarůžková vedou inovativní právně-technologickou firmu SingleCase, která už sedmým rokem víří vody právního prostředí v Česku. I v době pandemie se jim podařilo rekordně růst a navázat spolupráci s lídry advokátního, patentového i daňového trhu. Teď se chtějí víc rozkročit za hranicemi. „V budoucnu chceme být inovačním partnerem pro středně velké kanceláře napříč Evropou, které chtějí být na svém trhu technologickými lídry,“ říkají v partnerském rozhovoru pro Lawyers & Business.

Jakou pozici na českém trhu SingleCase v současnosti má? Rostete?

Lucie: Rosteme. Meziročně jsme vyrostli o 150 procent. Získali jsme velké, pro další rozvoj SingleCase, důležité zákazníky. Nejnověji třeba PRK Partners v Česku, Ružička and Partners na Slovensku. A taky jsme vstoupili do dvou nových oborů – mezi daňaře a patentáře. Od ledna náš software používá česká pobočka daňové a poradenské firmy Grant Thornton, která má stovky lidí. Díky spolupráci s nimi jsme SingleCase rozšířili tak, že si náš software teď vybírají i daňové a účetní firmy. 

Pavel: My máme na zákazníky štěstí. Ty, kteří nám věřili už před lety a vydrželi – občas se zatnutýma zubama – s námi to bolavé období, kdy jsme jako každý startup prodávali napřed vizi a pak ji teprve realizovali. Za všechny bych zmínil třeba Adélu Gajdovou z Urbášek Partners, Janu Sedlákovou ze Sedlakova Legal, které nás podporují už léta. A teď se k nim přidali lidé z velkých firem, kteří mají taky jasnou vizi, kam obor směřuje, a investují do rozvoje SingleCase docela dost svého know-how. 

Jak to myslíte?

Lucie: Například naši noví klienti Rott, Růžička & Guttmann, což je největší česká patentová kancelář, nám pomohli vyvinout patentový modul. Společně s Josefem Donátem z Rowan Legal vymýšlíme integraci SingleCase s Office365 a to, jak právníkům a jejich zákazníkům zjednodušit život díky BankID. A úplně nový směr nám přinesla spolupráce s Grant Thornton, mají spoustu dobrých nápadů.

Na základě zkušeností vašich klientů připravujete případové studie. Kdybyste to měli zobecnit, co vlastně advokáti od technologií nejvíc potřebují?

Lucie: Za mě SingleCase funguje dobře, pokud pomáhá k tomu, aby firma po jeho zavedení byla úspěšnější a efektivnější než předtím. Takže se soustředíme na slabá místa snad všech kanceláří – že se zapomíná vykazovat odpracovaný čas, že seniorní lidi tráví strašně moc času banálními úkony kolem fakturace, že se v rámci firmy špatně využívá již nabyté know-how. A po Covidu je také velké téma digitální vztah právníků s jejich zákazníky, to teď řešíme úplně nejvíc.

Jak se SingleCase bude dál rozvíjet po produktové stránce? 

Pavel: Vedle těch věcí, na kterých děláme s konkrétními klienty, teď v září uvádíme na trh řadu novinek. Jde zejména o zásadně vylepšenou fakturaci, která by měla ještě urychlit a usnadnit fakturaci odvedené práce a taky nový modul CRM pro perfektní přehled nad klienty a projekty. Jak zmínila Lucie, pracujeme na prototypech toho, jak by měl vypadat digitální vztah právníků a jejich zákazníků.

Celý rozhovor si můžete přečíst v Lawyers & Business č. 9/2021. V elektronické verzi jej můžete zakoupit na Alza.cz.

Předchozí

Pražské hospodářské komoře nově šéfuje známý advokát

Smejkal: Komora se musí zmodernizovat

Další