SsangYong Rexton: Majestátní SUV prakticky bez konkurence

|

SsangYong Rexton prošel nedávno velkou modernizací. Inovovaný Rexton se dočkal nového vzhledu i techniky. Model Rexton je největší model korejské automobilky SsangYong, který se v současné generaci s interním označením Y400 prodává. Pojďme se na toto sympatické a výrazné SUV podívám blíže, protože tu nejspíše máme vítěze v poměru cena/výkon.

SsangYong to neměl v České republice nikdy lehké. Nové modely to ale můžou lehce zlomit, protože nabízejí něco, o čem si ostatní automobilky mohou nechat jen zdát. Do jisté míry tak může konzervativně postavený Rexton s výrazným designem zamíchat kartami na trhu velkých SUV s žebřinovým rámem. Ano, slyšíte správně! SsangYong Rexton se terénu rozhodně nebojí, má opravdu žebřinovým rám, a i přes moderní vzhled se řadí do staré školy.

Facelift modelu Rexton prospěl

Výrazná modernizace určitě prospěla. Už na první pohled je totiž modernizovaný Rexton jasně rozpoznatelný. Příď byla zcela přepracována, nově ji dominuje obří maska s motivem šestiúhelníku a velmi, velmi bohaté chromování. Jeden by řekl, že se jedná o velké SUV z produkce výrobců z USA. SsangYong Rexton tak po faceliftu působí ještě majestátněji než dosud a na technice je to také znát. Nově také používá techniku Hyundai, což vůbec není špatné.

Pod kapotou to funguje

SsangYong Rexton Rexton si sice nadále uchovává jediný motor v nabídce v podobě čtyřválcového turbodieselu 2.2 e-XDI vlastní konstrukce, jeho výkon však díky provedeným úpravám vyskočil ze 133 na 149 kW. Točivý moment pak nově dosahuje hodnoty 441 Nm. Motor na tak velké a těžké auto kupodivu jede pěkně, má dostatek síly a pohotově reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Ale po pravdě, velký a těžký Rexton honit rozhodně nebude, je to velké SUV, které je dělané spíše na plynulou a pohodovou jízdu. Během testu jsme jezdili se spotřebou kolem 8.6 až 9 litry, ale naše šikovná fotografka Míša s novým Rextonem dokázala jezdit i za 7,5 až 8 litrů, což je přímo vynikající hodnota. Nová je také automatická převodovka z produkce značky Hyundai, a to osmistupňový automat, který řadí opravdu pohotově a hladce. K spolupráci motoru s automatickou převodovkou nemůžeme mít absolutně žádnou výhradu. S novou převodovkou souvisí také nový volič převodovky, mechanický totiž vystřídalo řešení shift-by-wire.

Jako v první třídě

Interiér se v testovaném Rextonu skutečně povedl. Nový je digitální přístrojový štít, stejně jako přepracovaný infotainment. V závislosti na verzi má jeho obrazovka úhlopříčku 8“ nebo 9,2“, přičemž oba deriváty poskytují funkce Android Auto a Apple CarPlay nebo příjem digitálního rozhlasového vysílání. Nový je také volant, který se příjemně drží, jen má trošku zvláštní tvar, na který je potřeba si zvyknout, protože je dole plochý. V rámci faceliftu se konstruktéři zaměřili také na snížení hluku a vibrací. Toho se povedlo dosáhnout nejen dalším zesílením karoserie, ale také zlepšením aerodynamiky, stejně jako lepším odhlučněním motoru a kabin, což je povedlo na jedničku. Sedadla jsou naprosto perfektní a pohodlná, funkce ventilovaných sedadel funguje prvotřídně, až vám je zima. Co se týče kvality a pohodlí sedaček, tak můžu srovnávat se svým soukromým Mercedesem ML a po pravdě, Rexton se nemá za co stydět. Občas je někde vidět tvrdý plast, ale za tu parádní cenu, je to úplně jedno. V nejvyšší výbavě, která jen lehce přesáhne milion korun máte opravdu skoro úplně všechno. A hlavně v dnešní době nevídaná věc, všude jsou mechanická tlačítka. Interiér je totiž velmi konzervativní, ale zároveň moderní. Občas sice musíte zapátrat, kde je jaké tlačítko, ale je to jen o zvyku a věřte nám, že si zvyknete poměrně rychle. Prostor a pohodlí mají nejen cestující na předních místech, ale i ti v druhé řadě sedadel, kde jsou k dispozici polohovatelná opěradla. A ten kufr! To je čirá radost. Měří na délku 122 cm a opravdu tam jde převážet prakticky cokoliv, například myčka na nádobí se nemusí vůbec pokládat, a i tak tam bylo dost prostoru na další větší předměty například. A to jsme za celou dobu testu ani nesklápěli sedačky.

Rexton na rámu

A co jízdní vlastnosti? Někdo říká, že Rexton díky rámu poskakuje, ale já osobně si to nemyslím. Ano, občas se dočkáte lehkých otřesů karoserie, ale na českých silnicích se třese všechno, co jezdí, a to opět můžu tvrdit z auta se vzduchovým podvozkem. Podvozek Rextonu je i přes žebřinový rám vyladěn komfortně. Rexton jede většinou na pohon zadní nápravy, otočným ovladačem vedle řidiče se totiž dají měnit jeho režimy. Pohon všech kol se dá zařadit při jízdě, ale funguje pouze při rychlostech do 70 km/h. Do těžšího terénu jsou k depozici redukce, ale kdo bude tahat Rexton s leštěnými koly do terénu, jedině někdo v novinářském testu, kdo ho nebude vlastnit. Ale na co je rám perfektní? Na tahání přívěsů. Já jako dlouholetý veteránista a vlastník několika historických automobilů to například ocením. Mě osobně rámová auta nevadí a nikdy nevadila, tak si nemůžu na nic stěžovat.

Co říci na závěr? Nezmínili jsme to nejdůležitější, a to je cena. Bohatě vybavené SUV se silným dieselem a pohonem všech kol pořídíte už od 899 tisíc korun. SsangYong Rexton Premium vyjde na 1 059 900 korun, a to je skutečně dobrá nabídka. Námi testovaný vůz s úplně maximální výbavou včetně všech dostupných příplatků vyšel na 1 154 400 korun, výše se už nemůžete dostat. To je dobrá cena za obrovské a odolné SUV, které na sebe umí i dost strhnout pozornost díky vzhledu. Po pravdě, za tu cenu není Rextonu co vytknout. Pokud chcete hodně muzika za relativně málo peněz, Rexton je to pravé. Podobné a zdůrazním že nové auto na trhu totiž nemáte šanci najít za podobné peníze.

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4×4

Vznětový čtyřválec 2157 cm3

Nejvyšší výkon: 149 kW

Točivý moment: 441 Nm při 1 600 až 2 600 ot/min

Maximální rychlost: 184 km/h

Objem nádrže: 70 l

Pohotovostní hmotnost: 2070 kg

Zavazadelník: 1051 l

Rozměry: 4850 × 1960 × 1825 mm

Předchozí

Nahodil: Otevřená advokacie si neříkáme marně

Hodnota skupiny Havel & Partners je téměř 2,3 miliardy

Další