Trojková řada od Peugeotu: dříve tuzexové zboží, dnes bestseller

|

Modely „trojkové řady“ vždy byly pilířem nabídky značka Peugeot, a to už od prvního s označením 301 z roku 1932 po nejnovější 308. Za 90 let vzniklo deset generací a každá z nich se zapsala do historie značky.

Prvním oficiálně dováženým peugeotem do Česka byl model trojkové řady, Peugeot 309, vyráběný v letech 1985–1994. Prodával se výhradně v Tuzexu a průměrný československý občan si na něj sotva mohl našetřit. Na konci 90. let začalo české zastoupení Peugeotu prodávat model 306. Ten se stal jedním z nejžádanějších vozů u nás. A podobně pak i jeho nástupci: 307 a dvě generace třistaosmičky. Ta třetí přichází na český trh právě teď. 

První zákazníci, kteří si nový Peugeot 308 objednali na konci loňského roku, se už těší na březen, kdy dorazí do Česka první klientské vozy. Koncesionáři Peugeot zase napjatě očekávají konec února, kdy se ukáže, zda se nový model stane Evropským autem roku 2022. Předpoklady uspět rozhodně má, i proto jej porotci bez zaváhání poslali do finále. Čím si je získal?

Nový Peugeot 308 okamžitě okouzlí svým smyslný a ostře vybroušeným designem. Dokonale zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí. Čelní masce dominuje nové logo, za kterým je ukrytý radar sloužící asistenčním systémům. Přední světlomety používají už od základní úrovně technologii LED. Na ně pak navazují světla pro denní svícení ve tvaru tesáků. Díky Peugeot Matrix LED Technology poskytují vyšší bezpečnost v každodenním provozu. 

Uvnitř vozu najdete Peugeot i-Cockpit. Jedná se o uspořádání interiéru, které se stalo poznávacím znakem moderních peugeotů. Ve voze 308 vás však překvapí svou novou podobou. Byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita i design a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®. Kompletní technologický zážitek završuje 3D on-line navigace.

Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace. Nový Peugeot 308 udělal další krok k autonomnímu řízení. Kromě toho, že dokáže sám udržovat nebo měnit rychlost dle vozu před ním a držet stopu v jízdním pruhu, zvládne také poloautomatickou změnu jízdního pruhu, úpravu rychlosti vozu dle dopravních značek a přizpůsobení rychlosti v závislosti na sklonu zatáčky. 

Nový Peugeot 308 může být poháněn klasickým spalovacím motorem, a to buď benzínovým PureTech 1.2 o výkonu 110 nebo 130 k, nebo naftovým BlueHDi 1.5 o výkonu 130 k. Na výběr jsou šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky. Ekologickou alternativu pak poskytují dva plug-in hybridní motory ve výkonových variantách 225 nebo 180 koní. Čistě na elektřinu ujedou až 60 km, v hybridním režimu pak emitují v průměru asi 26 g CO2/km. Cena od 490 000 Kč, více na peugeot.cz

Předchozí

Daňaři roku, Průvodce e-shopaře i výsledky Havel & Partners

Wiesner je partnerem EqSa, nemovitosti vede Hluší

Další