Upgradujte svůj byznys. Tím, že upgradujete svou hlavu. 10 tipů od Lucie Radkovičové

|

Abyste mohli upgradnout svůj byznys na další úroveň, potřebujete nejdřív ugradnout svou hlavu. Svoje myšlení. Proto jsem vytvořila 5denní mailovou sérii Jak se připravit na upgrade byznysu, kde vám kladu otázky z úhlů, na které, jak jsem přesvědčena, jste dosud nebyli zvyklí. Pomáhám vám otevřít mysl, jaký ten vlastní byznys nové úrovně vlastně chcete. Má to být ryzí advokátní kancelář? Sólo specialista, butiková, velká nebo naopak chcete mít podnikání s přesahem do práva? Totiž teprve až toto máte ujasněno nebo spolu ujasníme, se můžeme pustit do dalších fází upgradu, jako jsou byznys strategie, systémy, marketing, tým. Jaká témata považuji do budoucnosti za klíčová? 

1. TALENTY A SILNÉ STRÁNKY

Bez znalosti talentů, silných stránek a taky své energetické stránky je to JEN byznys z rozumu. Jak to poznáte? Nejde to. Drhne to. Vám osobně. Nechodí klienti, které byste chtěli. Těžko se vám hledají správní lidé do týmu. Jak se projevuje práce v souladu s vašimi talenty? Nejdřív osobně – konečně zjistíte, kdo jste a v čem jste skutečně dobří. Vlastně v čem jste mnohem lepší než ostatní. Při práci v týmu – začnete hledat lidi, kteří jsou k vám kompatibilní. Při spolupráci s klienty – víte, s jakými lidmi chcete pracovat a s jakými ani ne. Chtě nechtě první v pořadí, co klienty zajímá, je to, zda je jim s námi dobře, a samozřejmě to chceme i my, aby nám bylo dobře s našimi klienty. Až druhé v pořadí jsou právní znalosti a zkušenosti. Když víte, s kým vám to rezonuje, tak je to první krok ke tvorbě ideálního klienta. Víte, co je váš přesah, a jaké přidané hodnoty klientovi přinášíte, umíte nacítit, co je pro klienta přijatelné a co je win-win pro obě strany. Já tomu říkám, že konečně vystoupíte z davu mnoha advokátů. A jste na dobré cestě k tomu umět svou práci dobře nacenit – konečně se dostáváte k ceně za hodnotu a odpadá strach, že vás předběhne kolega, který to dal o pět stovek levněji nebo odpověděl na poptávku o hodinu dřív než vy. A to už se začíná blížit vašemu ideálu nebo snu o perfektní práci a perfektním dni, ne?

2. IDEÁLNÍ KLIENT

Když svým klientům vysvětluji pojem ideální klient, používám termín dvojí specializace, ve smyslu, jaký obor děláte a pro koho. Nabízet své služby všem, to obchodně nefunguje. Dnes je právních norem a soudních rozhodnutí tolik, že není reálné v jedné osobě všechno sledovat a umět. Klient ale očekává kvalitní a skvělý servis. Kdybychom chtěli uspokojit každého, bude to pro nás náročné jak časově, tak znalostně. Specifikací ideálního klienta zjistíte, co seškrtat a na co se víc zaměřit. Ideálního klienta si sestavujeme na základě naší specializace, našich osobních kvalit a preferencí. Tento proces mě vždycky fascinuje. Měla jsem tu třeba dvě realitní advokátky a s každou z nich jsme díky určení ideálního klienta vytvořily úplně jiný byznys, takže si nebudou konkurovat. 

Lucie Radkovičová je advokátka, byznys stratég a poradkyně pro advokátní byznys, která spolu se svým týmem pomáhá majitelům a jednatelům advokátních kanceláří s růstem a rozvojem jejich firem.  

Celý text si můžete přečíst v Lawyers & Business č. 1-2/2022. V elektronické verzi jej můžete zakoupit na Alza.cz.

LB
Předchozí

Dubanská: Co je potřeba změnit ve zdravotnictví

Valášek: Česko míchá z dluhů třaskavý koktejl

Další