Zůstat malou advokátní kanceláří, nebo růst?

|

Analýza Lucie Radkovičové – Když konzultuji s majiteli advokátních kanceláří jejich rozvoj, mívají často dilema – přicházejí s tím, že chtějí růst a pak, když mají implementovat to, co společně vymyslíme, jako by se najednou mezi řádky vine „vždyť nám to vlastně tak, jak to máme, stačí“. Implementace totiž bolí. Ovšem na dalším sezení, když se rozpovídají, chtějí opět růst. Jak z toho ven?

V takových chvílích je dobré si připomenout pár věcí:

Proč jsem se rozhodl podnikat? Jaká byla moje motivace? Začal jsem podnikat, protože si chci řídit život sám a mít svobodu rozhodování? Viděl jsem díru na trhu a řekl si, že bych to mohl dělat lépe? Chtěl jsem zajistit rodině lepší život?

Ať je důvod jakýkoli, jako majitel firmy potřebujete pochopit něco velmi, velmi důležitého. To, o čem píše Michael Gerber ve své knize The E-myth. Váš produkt není nemovitostní transakce pro klienta, rozvod klienta, revize smlouvy pro klienta. Váš produkt je vaše firma. To je to, na co se potřebujete zaměřit. To je to, co potřebujete rozvíjet.

Když mi tedy někteří majitelé firem tvrdí, že nechtějí expandovat a že jim stačí malá firma, vždy odpovím: Pokud chcete svobodu a lepší život, musíte expandovat. Protože pokud nerostete, umíráte. Je to jako v přírodě. Například strom. Buď má dobrou půdu a vláhu, a tedy roste, nebo mu to chybí a usychá. Stejné je to s podnikáním.

Celý text si můžete přečíst v Lawyers & Business č. 10/2022. Můžete si ho zakoupit například na mojecasopisy.cz.

Snímek obrazovky 2022-09-28 v 20.39.44
Předchozí

Čeřovský: Kvůli délce stavebního řízení stárnou i technologie

Na pražskou burzu vstoupil investiční nemovitostní fond ČSNF

Další